Han fet de guies turístics explicant: l’Ajuntament, Les Sitges, Vicent Andrés Estellés, els equips de futbol i els carrers comercials.

IMG_20160212_110817917La professora de Valencià ens ha posat un nou repte i era mostrar diferents parts del poble i coses que considerem importants. Ens hem dividit les classes per grups de treball i hem buscat informació sobre: l’Ajuntament, Les Sitges, els carrers comercials, els carresr peatonals, els nostres equips de futbol i l’autor més important que ha donat el nostre poble; Vicent Andrés Estellés.

En una primera incursió pel poble ens hem desplaçat a la plaça de l’Ajuntament i hem aprofitat per explicar dades sobre l’edifici i quines coses podem trobar i fer dins, els alumnes hem destacat que allí és on ens poden atendre sobre les qüestions que tenen a veure en el poble. Després hem xarrat sobre Les Sitges, la seua història des de quaIMG_20160211_104850316n servien com magatzem de gra fins hui dia que poden ser visitades per dins. Per últim aprofitant que estàvem a la plaça hem parlat de Vicent Andrés Estellés, gran poeta i periodista, del nostre poble. Ens hem desplaçat vora la seua estàtua i els seus versos i allí hem explica un poc de la seua trajectoria.

IMG_20160212_105149737 (1)Després altres grups han parlat dels equips de futbol: Les Sitges i el Burjassot. Un company de Les Sitges ens ha mostrat un trofeu en el que quedava constància de que havien guanyat la Lliga Aleví i a la mateixa vegada havien entrat en el Llibre dels Récors perquè havien guanyat tots els partits. El mostrava molt orgullós, encara que ens ha explicat que aquest any no van tan bé, ja que han passat a una categoria superior. Molts alumnes del col·legi entrenen i juguen en els nostres equips i estan prou satisfets. Els dos equips tenen una llarga trajectòria i una gran tradició.

IMG_20160211_105124845Per últim, hem parlat dels comerços del nostre poble, alguns molt antics i altres nous. Els carrers comercials del nostre poble cada vegada tenen més importància podem des d’anar a dinar qualsevol coseta fins comprar tot el que vulguem. El comerç de barri, hem destacat, que és molt important pels pobles ja que creen llocs de treball i ens donen bon servici.

Hem passat uns matins prou agradables passejant amb els companys i hem aprés diferents coses del nostre poble que no coneixíem.